Online adverteren

 
Gepost op 09-06-2013 Door adverteren Bekeken 455 keer

 

Marketingcommunicatie heeft altijd haar veelzijdigheidgekend. Maar de laatste jaren is er een nieuwe vorm van marketing bijgekomen die de doelen van de voorgaande communicatiemiddelen voorbijstreeft. Het gaat hier over online adverteren.

Men onderschat weleens de mogelijkheden van het onlineadverteren. Ook biedt het ontzettend veel voordelen. De wereld draait steeds meer om het internet, waardoor online advertenties ook steeds vaker en door meer mensen gezien zullen worden. Deze vorm van adverteren is momenteel een van de meest aantrekkelijke vormen van marketing om je doelgroep doelgericht te bereiken. Men moet echter wel met een aantal punten rekening houden.

Mensen wegjagen is het laatste wat je wilt. Mensen in actielaten komen en de interesse wekken is de gewenste situatie. Zorg er daarom voor de je advertentie niet te druk wordt. Wanneer een advertentie te druk wordt, met misschien zelfs wel een ietwat opdringerige inhoud, kan dit negatieve gevolgen hebben. Mensen klikken de hele site weg en komen niet meer terug, in plaats van dat mensen een positieve reactie geven. Het is daarom belangrijk dat een advertentie een nette inhoud heeft, dat binnen de proporties past en daarnaast duidelijk is. Houd ook rekening met de website waar je de advertentie op plaatst. Het heeft weinig zin om een reclame voor voetbalschoenen op een site voor wandelstokken te plaatsen.

Houd van te voren ook goed rekening met de huidige gang vanzaken. Wat houdt het precies in, wat moet er geregeld worden en wat zijn de kosten. Deze factoren kunnen allemaal verschillen, en daarom is een grondig vooronderzoek noodzakelijk om onaangename verrassingen te voorkomen. Online adverteren kan een perfecte manier zijn om de doelgroep te bereiken, maar de kans is ook aanwezig dat het verkeerd uitpakt wanneer je niet oplet.

Er zijn verschillende sites voor handen waar je gratis eenonline advertentie kan plaatsen. Dit is een perfecte mogelijkheid om op voorhand te oefenen. Er zijn geen kosten en je kunt er voor jezelf achter komen wat de voor- en nadelen van online adverteren zijn, en welke verbeterpunten je kunt doorvoeren. Met deze kennis kun je toetreden in het wereldje van betaalde advertenties, met natuurlijk veel meer publiek.

Test daarnaast ook eerst de advertentie op een bepaalde doelgroep. Het kan zijn dat je reeds de beschikking hebt tot een bepaalde focusgroep, maar enkele bekenden of vrienden zijn ook goed. Bij deze tests is het belangrijk om te kijken hoe een advertentie op de mensen overkomt en of het doel wordt bereikt. Leg vooral de focus op een specifiekere doelgroep. Dit werkt veel beter dan een advertentie die erg breed is en waar geen enkele consument zich tot voelt aangesproken.

Maak voor jezelf ook vooraf duidelijk wat je met de campagnewilt bereiken en wat voor middelen je moet inzetten om dit doel te bereiken. Indien speciale acties nodig zijn, aarzel dan niet deze in te zetten.


Reacties op dit artikel